PCEFI V9 + DSDT patch

Ogólne rozmowy związane z działaniem oraz obsługą systemu Leopard (10.5) na platformie OSx86.
Regulamin działu
Na podstawowe pytania można znaleźć odpowiedź w dziale "Jak zacząć?"

W tym dziale nie piszemy o problemach:
- z instalacją
- ze znalezieniem sterowników (kextów)
- z programami

Nie podpinamy się pod stare/inne wątki jeśli nasz jest na inny temat niż pierwszy post.
Zachęcamy do zakładania nowych tematów.

Re: PCEFI V9 + DSDT patch

Postprzez wodawoda » 18 gru 2008, o 22:57

shadowmajk napisał(a):Przyznam ze blade pojecie mam o tym DSDT, poczytam zrozumie zrobie... ale nie ukrywam ze tutorial w jezyku ojczystym ewidetnie by sie przydal... jesli mi sie uda to na bank napisze a tym czasem apeluje do dobrodzieja ktoremu sie udalo aby napisal cos takiego gdy znajdzie chwile wolna :)

Pozdrawiam.



TUTORIAL RACZEJ NIE BEDZIE KONIECZNY
Kod: Zaznacz cały
http://pcwizcomputer.com/index.php?option=com_content&task=view&id=150&Itemid=48

Kod: Zaznacz cały
http://pcwizcomputer.com/index.php?option=com_content&task=view&id=149&Itemid=48
Avatar użytkownika
wodawoda
 
Posty: 429
Dołączył(a): 27 kwi 2008, o 20:28

Re: PCEFI V9 + DSDT patch

Postprzez electro » 21 gru 2008, o 15:48

Obecnie wszystko co chcę to mi działa na 10.5.5 :-D (bardzo małym minusikiem jest tylko to ze nie działa mi najnowsza Java 1.6 pod AMD pomimo że mam ją zainstalowaną i uruchamiam system w trybie 64-bitowym)

Ale nie o tym chciałem pisać.

Zastanawiam się nad aktualizacją do 10.5.6, tu moje pytanie:
Czy niezbędna jest instalacja DSDT, aby zainstalować najnowszą aktualizację?

Druga sprawa co mnie nurtuje to :
Co daje instalacja DSDT, i co to właściwie jest?

Szukałem o tym info, ale domyślam się że związane jest to z biosem, płytą główną. Piszesz, że trzeba wygenerować patch DSDT, to kojaży mi się to trochę z tworzeniem EFI stringa.


aha tu jest program do DSDT pod OSXa DSDT Patcher GUI
Kod: Zaznacz cały
http://pcwizcomputer.com/index.php?option=com_content&task=view&id=150&Itemid=48
 Informacje i nowości - newsy ze świata Hackintosh. Interesujące strony, fora, niezbędne narzędzia do instalacji PC.Na mojej stronie Facebook http://www.facebook.com/news.hackintosh Zapraszam do subskrypcji strony "Lubię to"
Avatar użytkownika
electro
 
Posty: 233
Dołączył(a): 6 sty 2008, o 21:58
Lokalizacja: Zamość

Re: PCEFI V9 + DSDT patch

Postprzez reflexblue » 22 gru 2008, o 13:13

Instalacja DSDT nie jest niezbedna ale pomocna.
Patch ten byl potrzebny do zainstalowania paczki 10.5.6 ktora byla rozsylana do developerow.

DSDT to czesc specyfikacji ACPI
W skrocie DSDT opisuje (zawiera) nazwy wszyskich urzadzen z ktorych sklada sie system
System osx poszukuje urzadzen o specyficznych nazwach np dzwiek dla osx to HDEF natomiast
standardowo w DSDT zapisanym w biosie plyty glownej dzwiek widnieje jako AZAL
Patchowanie polega na stworzeniu/przypisaniu odpowiednich nazw do odpowiednich skladnikow.

dzieki temu mamy dzialajace wszystkie rdzenie procesora, hpet i inne.
W moim przypadku po odpowiednim ustawieniu DSDT nie jest potrzebny zaden trick
do uruchomienia dzwieku, restart sleep i wylaczanie dziala bez jakichkolwiek modyfikacji czy rozszerzen.
Ogolenie z tego co sie orientowalem, da sie w ten sposob zmusic karte graficzna by dzialala bez stringow czy tez injectora
itp itd ... dopowiednio spreparowane DSDT jest w stanie zalatwic wiekszosc problemow ze sprzetem ktore wynikaja z niekompatybilnosci platform
w sposob taki, ze nie sa wymagane modyfikacje zadnych plikow systemowych.

Polecam tez cos o ACPI
http://pl.wikipedia.org/wiki/ACPI
10.5.6|GA-G33M-DS2R mATX, E8200, GF8600GT 2xDVI/HDMI,HD,LCD/TV),8G RAM,
Dlink DWA-547/bgn,2xFW,2xSATA HD (2TB),SATA/DVD-R,HD-ALC889 (SPDiF I/O),
Apple KB+Razer/AppleRemote/SilverStone Grandia/Corsair HXEU
MAC: MBP2.14/3G RAM, iMac 24"Alu
Avatar użytkownika
reflexblue
 
Posty: 83
Dołączył(a): 27 kwi 2008, o 00:33

Re: PCEFI V9 + DSDT patch

Postprzez wodawoda » 23 gru 2008, o 10:23

REFLEXBLUE może mały tutorial jak sie zabrac do modyfikacji, marzy mi sie uruchomienie mojego radeona hd2600 pro bez natita a efi string nie działa w moim wypadku.
Avatar użytkownika
wodawoda
 
Posty: 429
Dołączył(a): 27 kwi 2008, o 20:28

Re: PCEFI V9 + DSDT patch

Postprzez reflexblue » 27 gru 2008, o 19:06

Jesli chodzi o 2600HD to nie mam pojecia, watpie zeeby zadzialal z dsdt / bios jesli nie dziala z stringiem ale ox
przepisze tu to czego sie dowiedzialem:

Ethernet (time machine):
musi byc wspomagany natywnie przez osx bez zadnych kombinacji w IONetworking, IOPCI... itp

na poczatku szukamy czegos takiego
Kod: Zaznacz cały
              Scope (\)
                {
                    OperationRegion (WIN1, SystemIO, 0x2E, 0x02)
                    Field (WIN1, ByteAcc, NoLock, Preserve)
                    {
                        INDP,   8,
                        DATP,   8
                    }

                    OperationRegion (GPIO, SystemIO, 0x0800, 0x05)
                    Field (GPIO, ByteAcc, NoLock, Preserve)
                    {
                        GO01,   8,
                        GO02,   8,
                        GO03,   8,
                        GO04,   8,
                        GO05,   8
                    }

Dokladnie rozchodzi sie o
Kod: Zaznacz cały
OperationRegion (GPIO, SystemIO, 0x0800, 0x05)

zamiast ostatniej liczby 0x05 moze byc inna wartosc.
Zwiekszamy tą wartosc o 1 czyli np. zamiast 0x05 robimy 0x06 (Uwaga wszystko jest jako HEX)
Wartosc ta mowi nam ile danych bedziemy mieli w ponizszym buforze:
Do bufora dodajemy jednostke GP9:
Kod: Zaznacz cały
{
                        GP9,     1,
                        GO01,   8,
                        GO02,   8,
                        GO03,   8,
                        GO04,   8,
                        GO05,   8
                    }

Szukamy na ktorym porcie PCI mamy interfejs ETH (w moim przypadku PEX5) Do szukania mozna uzyc IORegistry explorer,
jakies 2 galezie wyzej powinien byc wpis np. PEX5@1c,5, nas interesuje tylko PEX i numer.
Odnajdujemy w dsdt.dsl PEX5 i przed ostatnim kawalkiem funkcji dodajemy urzadzenie GIGE

Kod: Zaznacz cały
Device (GIGE)
                {
                    Name (_ADR, Zero)
                    Name (_PRW, Package (0x02)
                    {
                        0x09,
                        0x03
                    })
                    Method (EWOL, 1, NotSerialized)
                    {
                        If (LEqual (Arg0, One))
                        {
                            Or (GP9, One, GP9)
                        }
                        Else
                        {
                            And (GP9, Zero, GP9)
                        }

                        If (LEqual (Arg0, GP9))
                        {
                            Return (Zero)
                        }
                        Else
                        {
                            Return (One)
                        }
                    }
                }

Kod: Zaznacz cały
    Method (_PRT, 0, NotSerialized)
                {
                    If (LNot (PICF))
                    {
                        Return (PIC5)
                    }
                    Else
                    {
                        Return (API5)
                    }
                }
                   //Tutaj znajdzie sie nowy interfejs GIGE
             }
            //Tutaj konczy sie urzadzenie, szyna PEX5 i zaczyna PEX4 jak widac na pex4 podlaczony jest JMB czyli JMicron ATA
            Device (PEX4.JMB0)


To tyle kompilujemy, restart i mamy dzialajacy ethernet bez string...

Grafika (NVIDIA)

Szukamy szyny PCI0
Kod: Zaznacz cały
Device (PCI0)


Po zamianie tak wyglada fragment kodu dla gf8600gt 512
Ta czesc wklejamy zamiast starego PCI0 od poczatku do Method (_STA, 0, NotSerialized)
Kod: Zaznacz cały
Device (PCI0)
        {
            Device (PEGP)
            {
                Name (_ADR, 0x00010000)
                Device (GFX0)
                {
                    Name (_ADR, Zero)
                    Name (_SUN, One)
                    Method (_DSM, 4, NotSerialized)
                    {
                        Store (Package (0x16)
                            {
                                "@0,compatible",
                                Buffer (0x0B)
                                {
                                    "NVDA,NVMac"
                                },

                                "@0,device_type",
                                Buffer (0x08)
                                {
                                    "display"
                                },

                                "@0,name",
                                Buffer (0x0F)
                                {
                                    "NVDA,Display-A"
                                },

                                "@1,compatible",
                                Buffer (0x0B)
                                {
                                    "NVDA,NVMac"
                                },

                                "@1,device_type",
                                Buffer (0x08)
                                {
                                    "display"
                                },

                                "@1,name",
                                Buffer (0x0F)
                                {
                                    "NVDA,Display-B"
                                },

                                "NVCAP",
                                Buffer (0x18)
                                {
                                    /* 0000 */    0x04, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x03, 0x00,
                                    /* 0008 */    0x0C, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x07,
                                    /* 0010 */    0x00, 0x00, 0x00, 0x00
                                },

                                "VRAM,totalsize",
                                Buffer (0x04)
                                {
                                    0x00, 0x00, 0x00, 0x20
                                },

                                "device_type",
                                Buffer (0x0D)
                                {
                                    "NVDA,GeForce"
                                },

                                "model",
                                Buffer (0x17)
                                {
                                    "nVidia GeForce 8600 GT"
                                },

                                "rom-revision",
                                Buffer (0x25)
                                {
                                    "nVidia GeForce 8600 GT OpenGL Engine"
                                }
                            }, Local0)
                        DTGP (Arg0, Arg1, Arg2, Arg3, RefOf (Local0))
                        Return (Local0)
                    }

                    Method (DTGP, 5, NotSerialized)
                    {
                        If (LEqual (Arg0, Buffer (0x10)
                                {
                                    /* 0000 */    0xC6, 0xB7, 0xB5, 0xA0, 0x18, 0x13, 0x1C, 0x44,
                                    /* 0008 */    0xB0, 0xC9, 0xFE, 0x69, 0x5E, 0xAF, 0x94, 0x9B
                                }))
                        {
                            If (LEqual (Arg1, One))
                            {
                                If (LEqual (Arg2, Zero))
                                {
                                    Store (Buffer (One)
                                        {
                                            0x03
                                        }, Arg4)
                                    Return (One)
                                }

                                If (LEqual (Arg2, One))
                                {
                                    Return (One)
                                }
                            }
                        }
                    }
                }
            }

            Name (_HID, EisaId ("PNP0A03"))
            Name (_ADR, Zero)
            Name (_UID, One)
            Name (_BBN, Zero)
            Method (_S3D, 0, NotSerialized)
            {
                If (LEqual (OSFL, 0x02))
                {
                    Return (0x02)
                }
                Else
                {
                    Return (0x03)
                }
            }


Kod: Zaznacz cały
//CIecie start //
Device (PCI0)
        {
            Name (_HID, EisaId ("PNP0A03"))
            Name (_ADR, Zero)
            Name (_UID, One)
            Name (_BBN, Zero)
            Method (_S3D, 0, NotSerialized)
            {
                If (LEqual (OSFL, 0x02))
                {
                    Return (0x02)
                }
                Else
                {
                    Return (0x03)
                }
            }
// Ciecie koniec //
            Method (_STA, 0, NotSerialized)


Parametry karty:

posluze sie przykladem co i jak ustawiac
ilosc ramu:

"VRAM,totalsize", <-- Bez zmian
Buffer (0x04) <-- Bez zmian
{
0x00, 0x00, 0x00, 0x20 <-- Oznacza 512, ostatni modul w HEX opdowiada za ram 0x20 = 512, 0x10=256 itd.
},

Inny przyklad:

"model", <-- czyli to co bedzie sie wyswietlalo w system profiler
Buffer (0x17) <-- 0x17 czyli z ilu znakow bedzie sie skladala nazwa modelu
{
"nVidia GeForce 8600 GT" <-- nazwa
},


Podobnie sprawa wyglada z innymi parametrami gfx.


Po calej zabawie w naprawe i zmiany dsdt jesli jestesmy posiadaczami biosu Award mozemy wszystko scalic
z BIOSEM za pomoca programu CBROM.exe i po sprawie ... plyta staje sie kompatybilna z osx

Uwaga: jesli dodamy obsluge GFX do biosu to kazda zmiana karty bedzie wiazala sie z flashowaniem biosu od nowa.
Ale np. GMA 950 Mozemy osadzic w Biosie na stale bez zadnego ryzyka
Kod: Zaznacz cały
Device (GFX0)
{
Name (_ADR, 0x00020000) // kazda plyta moze miec inna wartosc
Method (_DSM, 4, NotSerialized)
{
Store (Package (0x1A)
{
"device_type",
Buffer (0x08)
{
"display"
},
"model",
Buffer (0x07)
{
"GMA950"
},

"built-in",
Buffer (one)
{
0x01
}

}, Local0)
DTGP (Arg0, Arg1, Arg2, Arg3, RefOf (Local0))
Return (Local0)
}
Method (DTGP, 5, NotSerialized)
{
If (LEqual (Arg0, Buffer (0x10)
{
/* 0000 */ 0xC6, 0xB7, 0xB5, 0xA0, 0x18, 0x13, 0x1C, 0x44,
/* 0008 */ 0xB0, 0xC9, 0xFE, 0x69, 0x5E, 0xAF, 0x94, 0x9B
}))
{
If (LEqual (Arg1, One))
{
If (LEqual (Arg2, Zero))
{
Store (Buffer (One)
{
0x03
}, Arg4)
Return (One)
}
If (LEqual (Arg2, One))
{
Return (One)
}
}
}

Store (Buffer (One)
{
0x00
}, Arg4)
Return (Zero)
}
}

http://forum.insanelymac.com/index.php?showtopic=142434
A tutaj calkiem dobrze zapowiadajace sie narzedzie do tworzenia DSDT.aml oraz patchowania biosu

Pozdr
10.5.6|GA-G33M-DS2R mATX, E8200, GF8600GT 2xDVI/HDMI,HD,LCD/TV),8G RAM,
Dlink DWA-547/bgn,2xFW,2xSATA HD (2TB),SATA/DVD-R,HD-ALC889 (SPDiF I/O),
Apple KB+Razer/AppleRemote/SilverStone Grandia/Corsair HXEU
MAC: MBP2.14/3G RAM, iMac 24"Alu
Avatar użytkownika
reflexblue
 
Posty: 83
Dołączył(a): 27 kwi 2008, o 00:33

Re: PCEFI V9 + DSDT patch

Postprzez electro » 27 gru 2008, o 20:40

a jak sprawdzić czy patchowanie DSDT powiodło się?

piszesz , że :

Ethernet (time machine):
musi byc wspomagany natywnie przez osx bez zadnych kombinacji w IONetworking, IOPCI... itp


czyli tak samo z Grafiką , Audio czy Ethernetem - internet mam za pomoca kexta do Lanu na chipset-cie nForce 4 forcedeth.kext - wiec patch tez mi w niczym nie pomoze bo jak napisales "musi byc wspomagany natywnie przez osx bez zadnych kombinacji w IONetworking, IOPCI... itp"


dla mnie np. mam gf8600gt 256MB wiec rózni sie od Twojej tylko ilością pamięci bo masz 512MB

więc czy ja bym musiał zmienić TYLKO to o czym wspominałeś , czy cos jeszcze ? , bo mam inną płytkę główną i procek pod AMD, zas karta prawie taka sama

0x00, 0x00, 0x00, 0x20 <-- Oznacza 512, ostatni modul w HEX opdowiada za ram 0x20 = 512, 0x10=256 itd.


i wówczas nie musiałbym już dodawać stringa dla mojej karty graf dla EFI ? (co dla mnie nie jest kłopoten bo to max 5 min roboty)


aha co do audio to mam natywna zewnetrzna karte muzyczną , więc mi ona działa od razu po podłaczeniu do USB więc jest natywa dla osxa wiec zaden DSDT ni i tak nie ulepszy już
 Informacje i nowości - newsy ze świata Hackintosh. Interesujące strony, fora, niezbędne narzędzia do instalacji PC.Na mojej stronie Facebook http://www.facebook.com/news.hackintosh Zapraszam do subskrypcji strony "Lubię to"
Avatar użytkownika
electro
 
Posty: 233
Dołączył(a): 6 sty 2008, o 21:58
Lokalizacja: Zamość

Re: PCEFI V9 + DSDT patch

Postprzez reflexblue » 27 gru 2008, o 21:37

Sprawdz PM

Ale
Tak jak napisalem w mailu
Tu nie chodzi o to zeby DSDT bylo kolejna latką w systemie
Chodzi o to ze moze to byc jedyna łatka w systemie (sprzet)
i w dodatku zapisana w BIOSIE.
Jesli wiec... pomimo ze grafika zadziala z pliku dsdt musimy dograc do systemu kilka innych plikow w kilku miejscach
Spatchowac CPUID itp ... to zabawa w poprawianie dsdt nie ma sensu.
10.5.6|GA-G33M-DS2R mATX, E8200, GF8600GT 2xDVI/HDMI,HD,LCD/TV),8G RAM,
Dlink DWA-547/bgn,2xFW,2xSATA HD (2TB),SATA/DVD-R,HD-ALC889 (SPDiF I/O),
Apple KB+Razer/AppleRemote/SilverStone Grandia/Corsair HXEU
MAC: MBP2.14/3G RAM, iMac 24"Alu
Avatar użytkownika
reflexblue
 
Posty: 83
Dołączył(a): 27 kwi 2008, o 00:33

Re: PCEFI V9 + DSDT patch

Postprzez Darson » 27 gru 2008, o 22:37

Zachęcam do pisania na forum o problemach, a nie przez pm ;)
Może akurat ktoś będzie miał podobny problem, dziennie dużo gości czyta forum.
Darson
 
Posty: 154
Dołączył(a): 3 sty 2008, o 23:54

Re: PCEFI V9 + DSDT patch

Postprzez electro » 28 gru 2008, o 03:01

Darson napisał(a):Zachęcam do pisania na forum o problemach, a nie przez pm ;)
Może akurat ktoś będzie miał podobny problem, dziennie dużo gości czyta forum.


wiec umieszczę ponizej co mi szanowny kolega napisał - wielkie dzieki za wytłumaczenie :idea:

Latka DSDT zalatwia czasem sporo problemow takich jak usypianie/restart,
ilosc rdzeni i kompatybilnosc CPU a w
laptopach np. dzialajace usypianie przy zamknietej klapie, regulacje
jasnosci matrycy oraz dzialanie klawiszy specialnych itp. itd.
Dzialajacy HPET sprawia (oczywiscie glownie) ze cos takiego jak
AppleIntelCPU... nie wywali calego systemu...
... i znowu nie wiem jak to sie ma do AMD i nForce. (funkcja newHPET
wymusza nadpisanie czesci HPET jesli patcher nie zrobi tego samoczynnie)
Generalnie poprawnie utworzony plik dsdt sprawia ze nie trzeba stosowac
zadnych stringow czy loaderow/injectorow czy disablerow.
Niestety utworzenie czagos takiego dla kazdej plyty glownej wygladalo
bedzie inaczej dlatego DSDT patcher robi tylko kilka podstawowych rzeczy.




Ciekaw jestem co mogę zyskać używając DSDT pod moim AMD... nie wiem
czy w ogóle jest to na AMD potrzebne. Skoro obecnie mogę powiedzieć,
ze wszystko pod Leo mi działa (karta w 100% z pełnym wsparciem
QE/CI,muszę tylko dodać tylko stringa dla EFI, ale to żaden problem),
dźwięk mam natywnie z karty zewnętrznej SWEEX SC004v2 USB 5.1 , out of
the box - czyli podpinam do USB działa mi :-) ,internet za pomocą
sterownika do karty sieciowej z płyty głównej (Lan na chipset-cie
nForce 4).

ZCW z amd jest taka historia ze wogole musi byc duzo plikow polatanych, wiec walczenie o system vanilla moze nie miec sensu.


Z Twojej poprzedniej wypowiedzi oznacza to że DSDT, jest niejako
uzależnione od posiadanego procesora Intel/AMD. Jeżeli ma się Intela
to lepiej.

Ostatnio jedynie chciałbym zainstalować pod AMD i swoim OSx86
najnowszą aktualizację 10.5.6 , ale do tego jak chyba gdzieś
wyczytałem instalacja DSDT nie jest potrzebna - możesz to
potwierdzić ?


DSDT dla 10.5.6 nie jest potrzebna to fakt, ale dla AMD bedzie potrzebna specialna paczka z latkami CPUID



Wiadomo im bardziej podobny sprzet do appla tym lepiej, czesto sporo urzadzen dziala
bez kombinowania poprostu MACOS szuka w tablicy urzadzen czegos co sie nazywa GFX a na pc jest to PEG (czyli karta kraficzna)
Dla GFX potrzebuje jeszcze kilku dodatkowych danych. W tablicy DSDT mozna zrobic tak by PEG stalo sie GFX.
ETH - GIGE, HPET - AppleHPET itp ...
Moge powiedziec ze na sprzecie ktory mam uzywam tylko 2 kextow (apple decrypt oraz kext to speedstep).
Calosc to spatchowane DSDT ... Dzisiaj natomiast spatchowane DSDT zapisalem sobie w biosie wiec juz wogole bajka :)

Mysle ze jesli ci wszystko dziala i nie zmieniasz sprzetu to mozesz zostawic jak jest.






Napisałeś , że

" Latka DSDT zalatwia czasem sporo problemow takich jak usypianie/restart,
ilosc rdzeni i kompatybilnosc CPU a w laptopach np. dzialajace
usypianie przy zamknietej klapie, regulacje jasnosci matrycy oraz
dzialanie klawiszy specialnych itp. itd."

Obecnie restart, zamykanie systemu działa mi dobrze , a usypiania nie
uzywam bo nie jest mi to potrzebne na moim PC-cie, a usprawnienia dla
latopa też mnie nie dotyczą.
Rdzeni mam jeden wiec pod moim Athlon 64 3000+ , więc też mi to nie potrzebne.

No widzisz ja np przyzwyczajony jestem do tego ze komputer restartuje jedynie przy aktualizacji
zawsze jest sleep :) Macos jest na tyle stabilny ze mozna sobie na to pozwolic
Ale tu znowu uwaga, stabilny jest na zgodnym sprzecie.
To tylko kwestia nawykow.




Oraz napisałeś , że

"Generalnie poprawnie utworzony plik dsdt sprawia ze nie trzeba stosowac
zadnych stringow czy loaderow/injectorow czy disablerow."

Stringa używam tylko jednego dla karty graf. , ale to żaden problem
jak pisałem już. Ale zapewne jezeli bym zainstalował poprawnie patch
DSDT to chyba i tak bym musiał dla mojej karty GeForce 8600GT dodawać
recznie stringa dla karty,bo automatycznie chyba by mi jej nie wykrył,
mimo że jest "prawie" jak te instalowane w macintoshach.

Bo dsdt to jedna z wielu metod na dzialanie, jednak przy odpowiednim sprzecie (powtarzam sie :) ) wszystkie te latki mozna
zgromadzic w jednym miejscu i zapisac w biosie ( i robi sie to raz) :)

Dzialajace AppleHPET i AppleRTC sprawia ze AppleIntelCPUPowerManagement i wywali systemu cos jak Disabler.kext
Rozne poprawki w Aliasach: czesto producenci zapisuja dziwne nazwy dla rdzeni procesora np _PU1, _PU2 itp.
Macos poszukuje CPU1, CPU2 ... poprawki sprawiaja ze cpu dziala normalnie.
Fix ETH -> GIGE, karta sieciowa dziala z timemachine




Aha co umożliwiają stosowanie loaderow/injectorow czy disablerow ?,
co może działać dzięki ich stosowaniu ? , bo wiem ,ze dodanie dobrego
stringu daje pełne działanie np. karty graf. czy karty sieciowej do
internetu.

Taki efi string tez jest iniectorem ale zintegrowanym z bootladerem,
Tak jak pisalem wczesniej czesto problemem jest ID urzadzenia zapisane w biosie oraz ID na jakie reaguje osx
Apple wprowadzilo wlasne identyfikatory (wiadomo dlaczego) Stad np sytuacja ze GF8600 jest w imacu a jednak na pc nie dziala :)
Filozofia dzialania wynalazku, polega na podmianie kawalka pamieci i tego co jest w niej zapisane na cos co jest zgodne z osx

Jesli zmodyfikowane DSDT zapiszemy w biosie to sprzet bedzie juz od poczatku widziany poprawnie.



Co daje DSDT z opcją o nazwie "Force Compile"?


Force Compile wymusza utworzenie nowej tablicy DSDT nawet jesli zawiera ona bledy (nie poleca sie)
Mozna tym doprowadzic ze system sie nie uruchomi "KP!"




I na koniec - a jak bym próbował instalować DSDT , to jak sprawdzić
czy dobrze się zainstalowało i spełnia właściwie swoje zadanie?

Najlatwiej sprawdzic jakie rozszerzenia sie zaladowaly jesli na liscie jest AppleHPET.kext tzn ze DSDT dziala.

Instalacja samego DSDT to zaden problem
Jesli uzywasz chameleona to w / partycji sytemowej masz plik boot
nalezy go nadpisac plikiem boot
http://forum.insanelymac.com/index.php?showtopic=132757
oraz wygenerowac dsdt.aml
http://forum.insanelymac.com/index.php? ... t&id=38192
powstaly plik dsdt.aml wrzucic do / i to wszystko


PS.
DSDT to w uproszczeniu tablica w ktorej zapisane sa informacje o wszystkich skladnikach systemu/plyty glownej.
Jest tego troche, bo sa to Zegary RTC, Podsystemy zarzadzania, Wszelkiego rodzaju mostki i bufory oraz porty I/O
, AZAL, GFX, USB i inne.
DSDT zawiera takze informacje o sposobie zarzadzania energia kazdego ze skladnikow.

Producenci plyt stosuja wlasne identyfikatory (dlatego miedzy innymi potrzebne sa sterowniki plyty glownej pod WIN)

Patch DSDT odczytuje zawartosc tej tablicy z pamieci sprawdza czy sa w niej bledy (najczesciej kod producentow plyt jest marny),
nanosi poprawki i ujednolica (mozemy wprowadzic wlasne) i tyle, powstaje plik DSDT.aml na ktory jest podmieniane to co daje bios.
 Informacje i nowości - newsy ze świata Hackintosh. Interesujące strony, fora, niezbędne narzędzia do instalacji PC.Na mojej stronie Facebook http://www.facebook.com/news.hackintosh Zapraszam do subskrypcji strony "Lubię to"
Avatar użytkownika
electro
 
Posty: 233
Dołączył(a): 6 sty 2008, o 21:58
Lokalizacja: Zamość

Re: PCEFI V9 + DSDT patch

Postprzez ori69 » 28 gru 2008, o 20:33

Bawiłem się dziś patchem DSDT i niestety nic to w mim przypadku nie pomogło.
Musiałem instalować sterowniki do grafiki GF 7300GT i string.
To samo z kartą muz rl999a, bez patcha ani rusz.
może coś źle robiłem
10.5.8|GA-EG31MF-S2 E6300 GF7600GT, 4GB ram
10.5.8 i 10.6.2|GA-G33M-DS2R E6300, GF9400GT ,4G RAM,
ori69
 
Posty: 109
Dołączył(a): 14 lip 2008, o 20:07

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do OSx86 Leopard (10.5) ogólnie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron