Saint, mialem podobny problem na dwoch hackintoshach po instalacji aktualizacji 10.5.3. Pierwszy Hack ma Asusa P5GDC Deluxe z GeForce 7900 GS 512mb, drugi z Asusa P5K Pro z Geforce 8800 GT 512mb. Po kilku stresujacych godzinach dalo mi sie przywrocic sprzetowa akceleracje. Odkrylem, ze pliki generowane na stronie NVKush zawieraja kilka 'przestarzalych' linijek kodu. Prawdopodobnie to one sprawiaja, ze NVKush nie zawsze dziala na Leopardzie 10.5.3/10.5.4. Zeby wszystko gladko dzialalo, trzeba recznie wyłuskać tylko kilka potrzebnych fragmentow plikow wygenerowanych na stronie NVKush.
Opiszę moją metodę łopatologicznie, by mniej doświadczeni hackintoshowcy tez sobie poradzili. Moze komuś to pomoże.
Potrzebne bedą nienaruszone kexty z przed instalacji NVKush, tzn. z oryginalnymi plikami info.plist, nie przeklejonymi z generatora DiaboliK. Jesli ich niemasz, to wyciagnij oryginalne kexty z Update'u przy pomocy Pacyfista. Do szybkiej i bezpiecznej instalacji zmodyfikowanych kextow bedzie tez potrzebny OSX86Tools (
http://pcwizcomputer.com/osx86tools/).
Wyrzuc NVinject.kext/NVKush.kext/Natit.kext - zalezy jakiego injectora uzywasz - oraz Extensions.kext do kosza, ale nie oprozniaj go! Zainstaluj NVkush przy pomocy instalatora. Nie restartuj systemu!
Skopiuj z folderu Extensions wszystkie "dziewicze" kexty ktore bedziemy pozniej modyfikowac np. na pulpit. Te kexty to NVKush.kext, GeForce.kext, NVDANV50Hal.kext, NVDAResman.kext.
Przy pomocy generatora na stronie DiaboliK (
http://diabolik1605.com/plister/) wygeneruj zawartosc plikow info.plist używając Device ID swojej karty graficznej. Np. dla GeForce 8800 GT 512mb Device ID to 0x06110. Zawartosc okien poszczegolnych generatorow skopiuj do odpowiednio nazwanych plikow tekstowych tzn. GeForce.txt, NVDANV50Hal.txt, NVDAResman.txt, NVKush.txt.
Wejdz do kextu NVKush i otworz info.plist edytorem tekstu. Otworz drugie okno z plikiem NVKush.txt.
W pliku NVKush.txt znajdz i skopiuj fragment (częsć 'AAAAIA==' moze wygladac inaczej jesli masz na karcie graf. wiecej/mniej pamieci niz 512mb):
<key>VRAM,totalsize</key>
<data>
AAAAIA==
</data>
W pliku info.plist znajdz fragment kodu:
<key>NVPM</key>
<data>
AQAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA==
</data>
Tuz pod nim wklej wczesniej skopiowany fragment kodu. Ostroznie!
Jesli wszystko zrobiles dobrze ten fragment pliku info.plist powinien wygladac tak:
<key>NVPM</key>
<data>
AQAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA==
</data>
<key>VRAM,totalsize</key>
<data>
AAAAIA==
</data>
<key>device_type</key>
<string>NVDA,GeForce</string>
<key>name</key>
<string>NVDA,Parent</string>
Zapisz zmiany.
Teraz edytuj info.plist w GeForce.kext. Znajdz linijkę kodu
<key>IOPCIMatch</key>
<string>tutaj ciąg różnych znakow</string>
Zaznaczony na czerwono ciąg znakow zastap wartoscia ktora znajdziesz w GeForce.txt.
Dla GeForce 8800 GT kod powinien wyglądać tak:
<key>IOPCIMatch</key>
<string>0x061110de</string>
Zapisz zmiany.
W NVDAResman.kext w info.plist znajdz
<key>IOPCIPrimaryMatch</key>
<string>ciąg różnych znaków</string>
Jak wcześniej, zastąp ciąg znakow odpowiednią wartością z NVDAResman.txt (dla 8800 GT, jak wcześniej '0x061110de').
Zapisz zmiany.
W NVDANV50Hal.kext znajdz fragment IOPCIPrimaryMatch edytuj go by wygladal tak:
<key>IOPCIPrimaryMatch</key>
<string>0x10de</string>
Zapisz zmiany.
Zrób backupa Extensions. Zainstaluj zmodyfikowane kexty przy pomocy OSX86Tools.
Klikinij 'reboot' kiedy OSX86Tools to zaproponuje.
Teraz QE powinno dzialac.
Nie odpowiadam za ewentualną demolkę systemu!
